Як працювати з мотокосою (тримером) — інструкція по використанню

Рекомендації по використанню мотокоси (тримера) на дачі


Як працювати з мотокосою (тримерами)

Як правильно працювати з мотокосою (тримером)

Принцип роботи і пристрій мотокос не сильно відрізняється від будь-якої іншої малої бензинової садової техніки, наприклад, бензопили, мотобури або мотоножиць. В основі конструкції мотокоси встановлений бензиновий 2-тактний карбюраторний двигун з одним циліндром (рідше чотирьох-тактний), ручний стартер і система повітряного охолодження. Двигун працює на паливній суміші бензину і 2-тактного моторного масла, в пропорції 1:50.

Пропорція паливної суміші може відрізнятися від стандартної залежно від індивідуальних рекомендацій виробника, вказаних в інструкції з експлуатації виробу. Завжди дотримуйтеся рекомендованої пропорції. Косильною гарнітурою для мотокоси є косильний барабан з волосінню або металевий ріжучий ніж, пила. Передача оборотів двигуна на косильну гарнітуру відбувається за такою схемою: колінвал — муфта зчеплення — тарілка зчеплення — провідний вал — конічний редуктор — косильна головка (ніж).

Основні правила та прийоми при роботі мотокосою

Для досягнення гарних результатів косінні, а також довготривалої роботи техніки важливо правильно експлуатувати і доглядати за мотокосою. Навіть якщо Ви вперше тримаєте в руках мотокосу, правильну техніку косіння Ви освоїте швидко. Пристрій просто повертають по півколу справа наліво, при цьому поступово просуваючись уперед.

Основна техніка косіння — найбільш часто застосовується.

Як працювати з мотокосою (тримерами)

Так як ріжучий інструмент обертається проти годинникової стрілки, то в робочій практиці найбільш часто зустрічається рух скошування з права на ліво.Перевага цього методу: скошена трава падає на вже скошену поверхню.

Великі, рівні поверхні — правильний прийом.

Великі рівні поверхні Вам найкраще косити квадратним методом. Площа розподіляється по квадратах, потім Ви працюєте завжди уздовж зовнішнього боку до центру.

Основна техніка в разі високої трави.

Основна техніка косіння в разі високої трави.

При дуже високій траві рекомендується косити в обидва напрямки руху: спочатку Ви зрізуєте одним рухом вправо верхню частину скошуваної трави, при зустрічному русі (вліво) — нижню. Скошена трава і в цьому випадку залишається лежати зліва.

Уздовж схилу — покіс за покосом.

Ви добре просунетеся методом прямих сіножатей особливо на схилі: прокошуваннях один покіс паралельно схилу, а потім повертайтеся назад до скошеної смуги. Потім викошуйте наступний розташований вище покіс. І тут скошена трава завжди вкладається на вже скошену поверхню.

Майстерно обійти перешкоди — обкосити граючи.

Робота мотокосою (тримерром)

Щоб обкосити впритул до дерев або чагарників, не пошкоджуючі пагони або стовбури, найкраще підійде ріжуча нитка. Якщо багато рослин знаходяться на невеликій відстані один від одного, тут перед косінням пропонується обкошування. Для цього використовуйте в якості орієнтира захист Вашої мотокоси. Ведіть її весь час безпосередньо вздовж стовбура дерева або чагарнику, і переміщайтеся навколо них. Стовбур залишиться захищеним, територія навколо стовбура буде скошена.

Поради при роботі з мотокосою

Стрижка. Тримайте тримерну головку над землею під кутом. Роботу виконує кінець струни. Нехай шнур працює з власною швидкістю. Не притискайте лізку до ділянки на якій працюєте! Це перевантажує двигун і косильну головку — вони можуть вийти з ладу або розплавитися.
Зрізання. Тример ідеально підходить для косіння трави, до якої важко добратися звичайною газонокосаркою. У процесі зрізання тримайте струну паралельно землі. Уникайте притискання голівки тримера до землі, оскільки можна зіпсувати газон і пошкодити інструмент.
Підрізування ножем. Траву маятниковим рухом з боку в бік, рух справа наліво буде робочим, а зліва направо — буде поворотним. Лезо повинно зрізати траву своїм лівим краєм (на циферблаті годинника — між 8 і 12).

 

 

Поради при роботі мотокосою

Як правильно приготувати паливну суміш: Паливо (Бензин + Масло)

Масло — високоякісне двотактне масло для високообробної техніки (10-15 тис. Об / хв, близько 200 об / с). Не застосовувати масла мотоциклетні (малі обороти двигуна) або для водної техніки (інша система охолодження) — їх використання не забезпечує необхідне змазування поршневої групи і деталей всього двигуна! Можна використовувати, наприклад, олії фірм-виробників Husqvarna, Stihl або Champion.
Бензин — будь-який чистий високооктановий бензин (з числом 92 і вище, з щільністю в межах 750-770 кг / м3).

Чистота бензину повинна бути:

  • механічна — відстоювати і зберігати бензин для роботи не в металевій тарі і не довше 1 (одного) місяця, інакше він окислюється і втрачає свої властивості;
  • хімічна — не повинні бути присутніми домішки і добавки (вони мають різні швидкість, ступінь і температуру згоряння). Старий бензин жовтіє або рудіє, а домішки мають різкі запахи гіркоти (наприклад, креозот) або кислоти (наприклад, метиловий спирт).

Пропорція паливної суміші — 1:50 (2%) або 20 мл / см3 масла на 1 л бензину. Наприклад, в прозору пластикову пляшку (1 л) влити половину міри бензину, потім медичним шприцом (20 мл / см3) ввести двотактне масло і перемішати, долити бензин і ретельно перемішати. Якщо якість бензину сумнівна або умови роботи важкі, то кількість масла можна збільшити до 22-25 мл / см3. Перед кожною заправкою суміш збовтувати! Зберігати отримане паливо не більше двох тижнів! Якщо колір суміші змінився (з кольору морської хвилі став, наприклад, коричневим), то використовувати його не рекомендується!

Обкатка двигуна мотокоси

Перед початком роботи необхідно провести обкатку двигуна. Вона необхідна, з одного боку, для продовження служби бензинового двигуна, так як під час фази обкатки рухомі деталі повинні спочатку приробитися один до одного, з іншого боку, під час обкатки можна придбати необхідні навички роботи з мотокосою.

1. До вироблення перших 5 паливних баків пропорція паливної суміші повинна становити 4% (на 1 частину масла 25 частин неетильованого бензину, або 40 куб.см масла на 1 літр бензину), за умови використання високоякісного синтетичного масла для двотактних двигунів;
2. Не виводити двигун на тривалу роботу при максимальних обертах;
3. Стежити за температурою двигуна, не перегрівати і не працювати на непрогрітому;
4. Після обкатки змінити масло.
5. Не перевантажувати двигун (він не повинен працювати при максимально відкритому дроселі, в період обкатки максимальне відкриття дроселя не повинно перевищувати 2/3 всього ходу).

Читайте також: Настройка плуга на мотоблоці своїми руками

При підвищеному вмісті масла в паливі буде спостерігатися незначне скупчення незгорілого масла в глушнику. Це нормально, і при переході на звичайну робочу пропорцію паливної суміші (2%) ці залишки швидко вигоряють.

Догляд за мотокосою (трімером) в домашніх умовах

Двигун. Повітряний фільтр повинен бути завжди чистим (без бруду або тирси); поролоновий фільтр необхідно змочувати маслом. Паливний фільтр необхідно перевіряти 1 раз на тиждень, у разі інтенсивного використання інструменту, при необхідності, вчасно робити заміну. Перевірка затягування гайок і гвинтів — перед початком роботи. Очищення від нагару глушника (або його сітки) і свічки — за потребою.

Ріжучі диски. Ріжучі грані повинні бути добре і правильно заточені із застосуванням необхідних шаблонів і напилків (наждаку), з дотриманням кутів ріжучих частин залежно від марки диска. Двосторонні диски регулярно перевертати на 180 ° і рівномірно зношувати. Тупий диск або диск з поганим або неправильним заточуванням погано ріже, а тим самим перевантажує двигун, що призводить до прискореного скорочення його моторесурсу.

Ліска і Тримерні головки. Використовувати тільки спеціальну Косильну ліску — не застосовувати дріт або металеві троси! Встановлювати волосінь тільки такого діаметру, який рекомендований фірмою-виробником. Намотувати на шпульку щільно, але не перетинати витки. Косильну головку чистити від бруду і при необхідності змащувати. Зношена або деформована головка може вивести з ладу редуктор або вал мотокоси.

Кутовий редуктор. Захисні кожухи. Заборонено працювати без захисного кожуха — це небезпечно для життя оператора і оточуючих, а також може перевантажувати двигун мотокоси. Для кожного типу ріжучого обладнання слід використовувати тільки свій захисний кожух, передбачений виробником.

А  Ви це знали? Тример можна використовувати не тільки в якості коси, а також як мотор для човна, після невеликого доопрацювання.

Самостійний ремонт мотокоси

Слід зазначити, що не завжди можна самостійно відремонтувати мотокосу, але в більшості випадків, дрібний ремонт під силу кожному.

Якщо зламався мотор триммера, а Ви не автомеханік і не електрик, краще не намагайтеся полагодити механізм. Є ймовірність, що назад зібрати Ви його не зможете. Можуть бути такі неполадки: низька компресія в двигуні, двигун заклинило, карбюратор вийшов з ладу. Якщо ці словосполучення вам ні про що не говорять, то не слід ремонтувати мотокосу по картинці і інтуїції.

Слід зауважити, що обслуговування та ремонт бензопили та мотокоси в чомусь схожі.

Тример складається з штанги, мотора (буває зверху чи знизу), і косильної головки з ножами, різними додатковими елементами. Що тут можна полагодити самому?

Самостійний ремонт мотокоси

1 — повітряна заслінка; 2 — рукоятка; 3 — пристрій зупинки двигуна; 4 — важіль управління дроселем;
5 — кронштейн-обмежувач; 6 — штанга; 7 — захисний пристрій ріжучого пристосування;
8 — глушник звуку

1) Якщо запав тумблер включення-виключення, а Ви знайомі з простими електричними схемами і дружите з паяльником, припоєм і каніфоллю, то Ви зможете без зусиль замінити тумблер на новий. Вони продаються в магазинах електроустаткування і світлотехніки.

2) Якщо відпав дротяний обмежувач з косильної головки, його можна примотати за допомогою гнучкого мідного або алюмінієвого дроту до штанги. Можна також виготовити нове кріплення із смужки неіржавіючої сталі.

3) Якщо порвалася волосінь в барабані косильної головки — немає нічого простішого, ніж замінити її самостійно. Можна, звичайно, просто купити головку для мотокоси окремо і замінити її, але ліска стовідсотково обійдеться дешевше. Оптимальний матеріал тут — ліска від 0,9 до 1,5 мм, нейлонова або капронова. Заміряйте діаметр використовуваної волосіні відразу, до того, як вона повністю закінчиться. Тонша — може порватися, товща — викликає перегрів двигуна і непотрібну вібрацію. Потрібно розібрати барабан і намотати волосінь вручну, потім барабан зібрати.

4) Якщо зламалася штанга, її теж можна полагодити, примотавши і приклеївши до дерев’яних рейок або до залізних скоб.

5) Якщо почалася сильна вібрація, і двигун став працювати «нерівно», можливо, мотокосі необхідне мастило. Будь-який триммер легко розбирається, змащувати його рекомендується технічним маслом не рідше одного разу на рік.

7) Якщо тріммер оснащений пластиковими ножами, і вони деформувалися з яких-небудь причин, є спосіб замінити їх на металеві. Для цього потрібно виготовити кілька ножів з нержавіючої сталі. У домашніх умовах це важкувато, але ситуацію зможе врятувати знайомий токар, що працює на промисловому підприємстві або заводі. Ножі прикріплюються до валу за допомогою втулки з шайбою. Така модернізація призведе до того, що тримером стане можливо косити траву будь-якої жорсткості. Але обережність при поводженні з таким тримерами варто підвищити.

8) Двигун не запускається? Щоб запустити косу, іноді навіть гарячу, буває треба повністю закрити заслінку щоб збагатити суміш. Перевірте надходження бензину, почистіть, при необхідності замініть, свічку розжарювання.

Відео: Як працювати з мотокосою (тримером)


На цьому все, наша стаття  «Як правильно працювати з мотокосою (тримером)» підійшла до кінця, бажаємо Вам успіху у обранні садової техніки для Вашого саду та городу. Рекомендуємо переглянути рубрику нашого сайту «Техніка для саду» де Ви зможете прочитати багато цікавих статей про правильний вибір того чи іншого садового інвентарю у догляді за Вашим садом та городом. Гарних вам врожаїв, дорогі наші читачі!

Читайте також: